معرفی سایت ها و شبکه های اجتماعی

برای نتیجه گیری سریعتر در کسب و کار خود از کدام سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

معرفی سایت ها و شبکه های اجتماعی

برای نتیجه گیری سریعتر در کسب و کار خود از کدام سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

معزفی سایت ، معرفی شبکه های اجتماعی ، اینستاگرام ، ثبت کانال سروش ، تبلیغ کانال سروش

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درباره اینستاگرام

 


اینستاگرام (Instagram) شبکه‌ای اجتماعی بر پایۀ ارسال عکس و ویدئوست؛ یعنی برای پست‌کردن مطلب در اینستاگرام، حتماً باید عکس یا ویدئویی نیز همراه آن مطلب داشته باشید. اینستاگرام این امکان را به کاربر می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، Twitter، تامبلر، آمبا و اوکی‌رو منتشر کند. همچنین کاربر می‌تواند از فیلترهای دیجیتال پیش‌فرض داخل اینستاگرام برای عکس‌ها و ویدئوهایش استفاده کند. برای اطلاع بیشتر از ترفند‌های اینستاگرام مانند سایز عکس در اینستاگرام روی لینک کلیک کنید.

اینستاگرام را کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک کرایگر (Mike Krieger) بنیان‌گذاری کردند. واژۀ اینستاگرام ترکیبی از دو واژۀ Instant Camera و Telegram بوده و ‌معنای آن، پیام‌رسانی فوری از طریق عکس و ویدئوی گرفته‌شده توسط دوربین تلفن همراه است.

نسخۀ اولیۀ اینستاگرام در مهر ۱۳۸۹ منتشر شد. این شبکۀ اجتماعی به‌سرعت در بین مخاطبان محبوبیت پیدا کرد و تعداد کاربران آن تا خرداد ۱۳۹۰ به بیش از ۱۰میلیون و تا ۲۵ آذر ۱۳۹۵ به ۶۰۰میلیون نفر رسید. براساس آخرین اعلام اینستاگرام، در حال حاضر ماهانه بیش از ۸۰۰میلیون کاربر فعال، در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند.

اینستاگرام از طریق چهار نسخۀ اندروید، آی.او.اس و ویندوز و وب در دسترس کاربران خود قرار دارد. هریک از نسخه‌های ویندوز و وب در مقایسه با نسخه‌های اندروید و ای او اس محدودهایی دارند.

 

نرم‌افزارهای جانبی اینستاگرام

 

لی‌اوت (Layout from Instagram: Collage)
لِی‌اَوت برنامه‌ای برای ساخت کلاژ یا همان چسباندن عکس‌ها در کنار یکدیگر است. برنامۀ لی‌اوت به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های خود را به ‌شکل ترکیبی با دوستان خود به اشتراک بگذارید. برای این کار، عکس‌ها را از گالری خود انتخاب کنید یا درون خودِ برنامۀ لی‌اوت عکس بگیرید. سپس ترکیب مورد علاقۀ خود را انتخاب کنید و عکس‌ها را ویرایش کنید و نهایتاً عکس مدنظر خود را در گالری ذخیره کنید.

کلاژکردن عکس‌ها در برنامۀ لی‌اوت برای کاربران هیجان‌انگیز و کاربردی است. این کار آن‌قدر محبوب و کارآمد است که در توییتر، کاربری به نام ساحیر برای اینکه منظور خود را از چسباندن دو عکس کنار هم برساند، گفته: «فلان عکس رو کلاژ کنید کنار این عکس (عکس را در توییت او می‌توانید ببینید).»

ویژگی‌ها:

امکان ذخیرۀ عکس در گالری؛
امکان اشتراک عکس؛
ویرایش عکس؛
و… .


بومرنگ (Boomerang from Instagram)
بومرنگ برنامه‌ای برای تولید ویدئوهای غیرمنتظرۀ بامزه است. این ویدئوها پشتِ‌سر‌هم تکرار می‌شوند. افراد یا چیزهایی را پیدا کنید که حرکت می‌کنند یا اینکه از خود سلفی بگیرید. با زدن یک دکمه، برنامه به‌صورت خودکار و پشت‌ِسرهم تعدادی عکس می‌گیرد و آن‌ها را به ویدئویی خیلی کوتاه و جالب تبدیل می‌کند.

سعی کنید از بومرنگ به شکل خلاقانه استفاده کنید. مثلاً کاربری به اسم دی باگر در توییتی نوشته: «جالبه بدونید که ما می‌دونیم موجِ دریا خودش جلو عقب می‌شه، دیگه نیازی نیست با بومرنگِ اینستاگرام به ما نشونش بدین!»

ویژگی‌ها:

ساخت تصاویر متحرک به‌صورت GIF؛
امکان ذخیرۀ تصاویر متحرک در گالری؛
امکان اشتراک تصاویر متحرک؛
و… .


تلویزیون (IGTV)
تلویزیون اینستاگرام برنامه‌ای برای ساخت ویدئوهای طولانی در اینستاگرام است و با تجربۀ همیشگی از ویدئو در اینستاگرام تفاوت دارد. این برنامه طوری ساخته شده که بتوانید صفحۀ موبایلتان را به‌صورت کامل به تماشای ویدئو اختصاص دهید. این ویدئوها محدودیت همیشگی یک دقیقه را ندارند و می‌شود ویدئوهای بیش از یک دقیقه را با آن بارگذاری کرد.

توجه کنید که حجم محتواهایی که در تلویزیون اینستاگرام منتشر می‌کنید، به‌خاطر ماهیتشان ناخودآگاه زیاد است و باید به فکر فالوئرهایتان هم باشید. مثلاً کاربری به اسم فرشاد در توییتی نوشته: «این تلویزیون اینستاگرام درواقع می‌شه همون یوتیوب دیگه، خیلی چیز‌ خفن و خوبیه و احتمالاً مصرف پهنای باند رو خیلی محسوس افزایش بده در کشور قشنگمون.»

ویژگی‌ها:

امکان اشتراک‌گذاری ویدئوهای بیش از ۶۰ ثانیه؛
امکان دنبال‌کردن ویدئوهای افراد؛
امکان جست‌وجوکردن در بین کانال‌ها؛
و… .


دایرکت (Direct from Instagram)
دایرکت برنامه‌ای برای چت‌کردن در اینستاگرام است. می‌توانید فیلترهای خنده‌داری را روی تصاویر دوستانتان گذاشته و آن‌ها را با خودشان به اشتراک بگذارید. به کمک دایرکت می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از پیام‌رسانی را در اینستاگرام رقم بزنید.

از کنار دایرکت اینستاگرام به‌سادگی عبور نکنید. می‌توانید از دایرکت اینستاگرام به‌عنوان یکی از کانال‌های ارتباطی با فالوئرها و مشتریانتان استفاده کنید. محسن عارفی در توییتی خطاب به کسی که از سرویسی استفاده کرده و مشکل داشته، گفته: «لطفاً از طریق ایمیل شرکت یا دایرکت اینستاگرام پیام بدید به مجموعه (و از این طریق باگ را به آن‌ها اطلاع بدهید).»

ویژگی‌ها:

شناسایی آنی مخاطبان؛
سرعت خوب در مخابرۀ پیام؛
فیلترهای چهرۀ منحصر‌به‌فرد؛
و… .


انواع محتوا در اینستاگرام

پست (Post): محتواهای ویدئویی و عکسی را که در قالب مطلب ارسال می‌شوند، پست می‌گویند که معمولاً با کپشن همراه است. محتواها در صفحۀ اصلی اینستاگرام در دسترس هستند. برای خواندن نوشتۀ همه چیز دربارۀ پست اینستاگرام کلیک کنید.

 

استوری (Story): نوعی محتوا در اینستاگرام است که تنها ۲۴ ساعت در صفحۀ افراد نمایش داده می‌شود و پس از گذشت ۲۴ ساعت از صفحه حذف می‌شود. برای خواندن نوشتۀ همه چیز دربارۀ استوری اینستاگرام کلیک کنید.

 

لایو (Live): می‌توانید محتوای ویدئویی خود را به‌صورت پخش زنده منتشر کنید. به این صورت در بالای صفحه و در کنار استوری‌ها قرار می‌گیرد و فالوئرها می‌توانند به‌صورت پخش زنده آن را ببینند و در آن کامنت بگذارند یا سؤال مطرح کنند. لایوها را فقط می‌شود تا ۲۴ ساعت بعد آرشیو کرد و بعد از آن به‌صورت اتوماتیک حذف می‌شوند. برای خواندن نوشتۀ همه چیز دربارۀ لایو اینستاگرام کلیک کنید.

 

 

آی‌جی‌تی‌وی (IGTV): همان‌طور‌که گفته شد، ویدئو‌هایی که در پست و استوری قرار می‌گیرند حداکثر محدود به ۱‌دقیقه و ۱۵‌ثانیه هستند. به همین خاطر تلویزیون اینستاگرام آمده که ویدئوهای حداکثر یک‌ساعته را آپلود کنید و در معرض دید فالوئرها قرار دهید. برای خواندن نوشتۀ همه چیز دربارۀ تلوزیون اینستاگرام کلیک کنید.

 

 

  • عباس محمدی